2 Şubat 2008 Cumartesi

2 ölüye sarılı yorum



Bulutlardan sarı yaprak yağıyor. Erimiyor lan. Erimiyor. Beyaz olan erirken sarı olan duruyor orada. Tanrı sarıya erimezlik bahşediyor. Tanrı bize bazen önemli şeylerden bahsediyor. Biz tanrıyı din'lemiyoruz.

13 yıldır 13 yaşımda yaptığım bir toteme taparım . Hayatın, tanrının bir anlatım bozukluğu olduğunu düşünürüm 13 yıldır. Ne zaman bir tahteravalliye binsem ben tam en yukarıdayken bir anda kaçıp gider aşağıdaki. Ben hep kıç üstü düşerim.. Ben ne zaman bir buluta çıksam sarı bir yaprak aşağıya düşer..



Keşke hiç yaşamaya çalışmasaymışız. Uğraşmasaymışız beyhude. Keşke ölüm bize ilk yaklaştığında gülümseyerek, kahkaha atarak, kusarak, osurarak, sıçarak, parendeler atarak ona teslim olsaymışız. Tam ruhumuzu (vestiyere) teslim ederken Lou Reed bize Perfect Day’i çalsaymış. Ama ne zaman hayata sarılmaya çalışsak kopuyor bir denizci düğümü en sağlam yerinden.

Ne zaman yaşamaya çalışsak ip'lemiyor bizi hayat.

Ölüyorlar. Ölüyorlar lan. Durmuyorlar. Biz tam en tepesindeyken tahterevalli denen hayatın, onlar unutup bizi ölüyorlar..

Acı çekmemek için birbirimize sarılıyoruz. Ki zaten sarılanlar genellikle birbirlerine sarılırlar.Başkasına sarılan kişi ile sarıldığı başkası, artık o kişiyle birbirlerine başkaları değil birbirleri olmuştur. Jimi ölüyor, Janis ölüyor.. Yapraklar dökülüyor.. Asıl onlar birbirlerine sarılıyorlar.. ben yalnız kalıyorum..

Bakıyorum, sarılacak tek bir başkası dahi bulamıyorum. Düşünüyorum, cevap bulamıyorum, insan bir başkasına sarılmadan nasıl yaşar lan diyorum.
Sonbaharda yapraklar yağıyor. Nasıl da sarılar. Ben totemime sarı'lıyorum... ağlıyorum..
İnsan en çok eski yaralarını kanatmayı seviyor...



18 eylül Jimi Hendrix
4 ekim Janis Joplin


(Totemimin ismini J koydum.. İnsan tanrısına isim verebilmeli...)

1 yorum:

sevcan dedi ki...

oy oyy gözüm..ben nerde Janis Joplin görsem lapin gb atlıyorum böylee..ne güzel insanmış O da..erken gitti aramızdan..o vakitlerde olmayı dilerim hep dinlerken Janisi..öylesine deli bir özgürlük bi de :)
neysee eline saglık sevgili mordevrim..tekrar selamlar ;)